Zasady reklamacji przyjęte w sklepie internetowym https://marpik.shop.pl/
1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Powyższe ograniczenie nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. (art. 560 § 1 k.c.).
2. Składają reklamację Konsument podaje:
a) Dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej,
b) Dane Produktu oraz datę zakupu,
c) Opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji,
d) Zgłaszane roszczenia,
e) Załącza do reklamacji dowody zakupu Produktu (paragon/faktura).
3. Kompletną reklamację zawierającą powyższe informacje należy przesłać pisemnie na adres Sprzedawcy: MG Centrum Szkoleń i Korepetycji Marta Gwiżdż-Pikor ul. Bogumińska 5B, 44-351 Turza Śląska lub mailowo: https://marpik.shop.pl/
4. Składając reklamację Klient może się posłużyć wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu. Skorzystania z formularza nie jest obowiązkowe.
5. Konsument może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. (art. 560 § 2 k.c.).
6. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. (art. 560 § 3 k.c.).
7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. (art. 560 § 4 k.c.).
8. Jeżeli Klientem jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili zakupu (art. 556 (2) k.c.).
9. Jeżeli Klienta będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. (art. 561(5) k.c.).
10. Powyższe uprawnienia dotyczące Konsumenta przysługują także Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.