REGULAMIN SPRZEDAŻY
Regulamin określa warunki oraz zasady sprzedaży w sklepie https://marpik.shop.pl/
I. Postanowienia ogólne
1. Właścicielem sklepu jest Marta Gwiżdż-Pikor prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MG Centrum Szkoleń i Korepetycji Marta Gwiżdż-Pikor, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, z siedzibą w Turzy Śląskiej przy ul. Bogumińskiej 5B, NIP 6472293107, REGON: 241679108 (dalej: Sprzedawca).
2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną i jest prowadzony przez Sprzedawcę.
3. Warunkiem koniecznym dla dokonywania sprzedaży w ramach Sklepu jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu oraz polityki prywatności.
4. Zamówienia można składać siedem dni w tygodniu i dwadzieścia cztery godziny na dobę.
5. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
II. Definicje
1. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
2. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
5. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży.
6. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu, który jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
7. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. Umowa Sprzedaży - umowa zawierana albo zawarta między Kupujący a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
10. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
III. Procedura zakupowa
1. Zakupu można dokonać zarówno jako Gość (bez rejestracji konta), jak i rejestrując Konto klienta.
2. Klient może dokonać zakupu Produktu poprzez jego wybór z poziomu odpowiedniej podstrony Sklepu.
3. Po dokonaniu wyboru, na etapie Koszyka należy nacisnąć przycisk „Realizuj zamówienia”, które przekieruje do Formularza zamówienia.
4. Celem sfinalizowania transakcji należy wypełnić Formularz zamówienia przechodząc kolejno przez zakładki: 1) Dane osobowe, 2) Adresy 3) Sposoby dostawy: paczkomat lub przesyłka kurierska, 4) Płatność (imoje) oraz akceptując niniejszy Regulamin i politykę prywatności.
5. Do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu dochodzi z chwilą skutecznego dokonania zapłaty.
IV. Rejestracja Konta Klienta
1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługę polegającą na rejestracji i utrzymywaniu Konta oraz zapewnianiu Klientowi dostępu do Konta za pomocą logowania. Utworzenie Konta następuje wskutek umowy o bezpłatne jego prowadzenie.
2. Założenie Konta jest opcjonalne i dochodzi do niego poprzez wypełnienie pól „Hasło” oraz „Data urodzenia”, które identyfikują konkretnego Klienta.
3. Umowa o prowadzenie Konta jest zawierana na czas nieoznaczony.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnione przez Klienta osobom trzecim danych umożliwiających zalogowanie się do Konta.
5. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenia Konta, jeżeli Klient korzysta z funkcji sklepu internetowego w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub w sposób naruszający prawa innych klientów lub osób trzecich, lub klient podejmuje działania polegające na rozsyłaniu niezamówionej informacji handlowej, lub podejmuje innego rodzaju uciążliwe działania określane jako SPAM.
6. W celu usunięcia Konta, Klient może samodzielnie skasować istniejące Konto lub skontaktować się w tym celu ze Sprzedawcą drogą elektroniczną.
V. Realizacji zamówienia
1. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
2. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Początek biegu terminu dostawy Produktu należy liczyć od dnia uznania zapłaty na rachunku bankowego Sprzedawcy.
4. Dostawa Produktu jest odpłatna. Koszty dostawy Produktu są doliczane w procesie zakupowym zgodnie z obowiązującymi stawkami przewoźników.
5. Zakupione Produkty wysyłane są na adres wskazany w formularzu zamówienia w sposób wybrany przez Klienta (kurier lub paczkomat).
VI. Procedura reklamacyjna
1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, będącego Konsumentem za niezgodność Produktów z Umową Sprzedaży, a także stosownie do przepisów Ustawy o prawach konsumenta i Kodeksu Cywilnego.
2. Reklamacje mogą być składane pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy. Użycie wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego zał. nr 1 jest opcjonalne.
3. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia.
4. Reklamowany Produkt należy przesłać na adres Sprzedawcy.
5. W razie uwzględnienia reklamacji dotyczącej wad fizycznych lub prawnych Sprzedawca dostarcza nowy Produkt wolny od wad a gdy dostarczenie nowego, niewadliwego Produktu okaże się niemożliwe, wówczas zwraca cenę i koszty doręczenia.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie do 14 dni od jego otrzymania. Jeśli Sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji w powyższym terminie, uważa się, że reklamacja została uznana.
7. Sprzedawca rozpatruje reklamację drogą korespondencji elektronicznej, wysłanej na adres elektroniczny Klienta.
8. Uprawnienie przysługujące Konsumentowi dotyczy również Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
VII. Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Bieg powyższego terminu rozpoczyna się od dnia doręczenia Produktu.
3. Dla skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pisemnie lub drogą elektroniczną). Do zachowania terminu wystarczy, aby Konsument wysłał oświadczenie przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Skorzystanie z formularza odstąpienia od umowy stanowiącego zał. nr 2 do niniejszego Regulaminu jest opcjonalne. Następnie Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia od odstąpienia.
5. Skutki odstąpienia od Umowy:
a) W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b) W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c) Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e) Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą (sposób standardowy i najtańszy).
g) Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
5. Uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od umowy przysługują także Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
VIII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony sporu.
2. Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów w tym do:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
c) uzyskania bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d) złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
IX. Przetwarzanie danych osobowych
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://marpik.shop.pl/polityka-prywatnosci/
X. Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez sklep internetowy https://marpik.shop.pl/ wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, które wchodzą z dniem publikacji na stronie Sklepu.
3. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).